Κυκλοφοριακό Για ακόμα μια φορά οι αρμόδιες "αρχές" του κράτους προσπαθούν να προσφέρουν έκ των υστέρων λύσεις σε προβλήματα που διαφαίνονταν και προϋπήρχαν από χρόνια. Αυτή τη φορά αναφερόμαστε στο θέμα της τροχαίας κίνησης στη Λευκωσία. Το πρόβλημα του traffic στην πρωτεύουσα όμως υπάρχει εδώ και 10 τουλάχιστον χρόνια, και με τους ρυθμούς που οι Κυπραίοι αγοράζουν τα Μερσεντές (σαν τα σώβρακα), ήταν αναπόφευκτο να φτάσουμε στο σημείο να μην μας χωρούν οι δρόμοι.
Μέτρα για απάμβλυνση του προβλήματος
Προχτές μάλιστα βγήκε και ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων να μας χουμιστεί ότι θα παραδώσει στη διάθεση των οδηγών μια επιπλέον λωρίδα κυκλοφορίας κοντά στην είσοδο της Λευκωσίας και στη Λεωφόρο Αθαλάσσας. Τελικά όμως η ενέργεια αυτή όχι μόνο ΔΕΝ βελτίωσε την κατάσταση, αλλά φαίνεται ότι προκάλεσε ακόμα μεγαλύτερο χάος.
Τα τελευταία χρόνια ακούσαμε διάφορες εισηγήσεις που θα μπορούσαν να συμβάλουν στην απάμβλυνση του προβλήματος, όπως π.χ: Δημιουργία δρόμου - δακτύλιου για διοχέτευση της κίνησης περιμετρικά της πόλης και αποσυμφόριση του κέντρου, βελτίωση των δημόσιων συγκοινωνιών, βελτίωση των δρόμων, εφαρμογή κλιμακωτού ωραρίου των κυβερνητικών, δημιουργία μεγάλων χώρων στάθμευσης έξω από το κέντρο και εύκολη πρόσβαση στο κέντρο της πόλης, και άλλα πολλά. Όμως τίποτε από όλα αυτά δεν έχει εφαρμοστεί ακόμα...
Παλιά ονομάζαμε "ώρες αιχμής" τις πρωινές ώρες που πήγαινε ο κόσμος στις δουλειές και στα σχολεία, και τις ώρες που σχόλαναν οι κυβερνητικοί και οι τραπεζικοί επειδή για κανένα μισάωρο κολλούσαμε στο traffic. Σήμερα φτάσαμε στο σημείο να κολλούμε στο traffic από τις 6 π.μ. μέχρι και τις 11 μ.μ. και κατορθώσαμε να μετατράψουμε σχεδόν όλες τις ώρες της ημέρας σε ..."ώρες αιχμής".
Έχω την εντύπωση ότι τελικά το πρόβλημα μας δεν εντοπίζεται στα συγκοινωνιακά πλέγματα αλλά περισσότερο στα ...κοινωνικά μας συμπλέγματα. Ακόμα και αν μας προσφέρουν δωρεάν συγκοινωνίες, βάζω στοίχημα ότι οι πιο πολλοί από εμάς θα συνεχίσουμε να μαζοχιζόμαστε με τα ιδιωτικά μας οχήματα στους δρόμους. Από τον καιρό που γεννηθήκαμε (τουλάχιστον η δική μου γενιά), μάθαμε να αναβάλλουμε την κάθε αναχώρηση μας μέχρι την τελευταία στιγμή και ακολούθως να τρέχουμε στο όχημα μας, να πηγαίνουμε στον προορισμό μας, και να παρκάρουμε ακριβώς έξω από την πόρτα (μπας και κάνουμε πάνω από 3 βήματα). Πως θα αλλάξουμε τώρα μυαλά;
- Θα δεχτούμε να περπατήσουμε 500 μέτρα μέχρι τη στάση του λεωφορείου;
- Θα δεχτούμε να περιμένουμε και 5-10 λεπτά μέχρι να έρθει το λεωφορείο μας (ΑΝ είναι στην ώρα του);
- Όταν φτάσουμε κοντά στη δουλειά μας, θα δεχτούμε να κατεβούμε από το λεωφορείο και να περπατήσουμε άλλα 300 μέτρα;
@®Χ!д!@
Το αυτοκίνητο μου
Πόσοι από εμάς είναι διατεθιμένοι να εγκαταλείψουν την άνεση του αυτοκινήτου τους με το automatic climate control, τα leather καθίσματα, τα 17 ηχεία και τα 4 sub-woofer Pioneer (για να ακούν καλύτερα τον Λάζαρο Μαύρο και τον Κούνιο), και το ενσωματομένο σύστημα bluetooth που απόκτησαν με τόσες στερήσεις και για χάρη του θα πληρώνουν finance ώς τα 63 τους;
Το αυτοκίνητο αποτελεί για τον Κυπραίο μια ένδειξη του κοινωνικού status του. Στην εποχή της αγαμίας που ζούμε, επικρατεί η άποψη ότι για να γαμήσεις πρέπει να έχεις καλό αυτοκίνητο (τουλάχιστον οι ελεύθεροι). Γι'αυτό λοιπόν πιστεύω ότι δεν πρόκειται να μάθουμε να χρησιμοποιούμε δημόσιες συγκοινωνίες, εκτός και αν:
α) είναι δωρεάν,
β) λειτουργούν άψογα (yeah right!),
γ) προσφέρουν δωρεάν massage, φαί, ποτό, στοματικό έρωτα, και
δ) έχουμε κάποιον να μας μαστιγώνει για να τις χρησιμοποιήσουμε με το ζόρι.
Η άποψη ότι "όσο πιο μεγάλο και πολυτελείας είναι το αυτοκίνητο σου, τόσο πιο άντρας είσαι", δύσκολα θα αφαιρεθεί από τον εγκέφαλο μας. Το όχημα μας κατάντησε πια να είναι προέκταση του γεννητικού μας οργάνου και αυτό δεν μπορεί να αλλάξει από τη μια μέρα στην άλλη. Τελικά ίσως ο μόνος τρόπος για να μάθουμε να μπαίνουμε σε λεωφορεία ή τραμ είναι να μας δώσουν όλους από ένα (λεωφορείο ή τραμ) για να το οδηγούμε. Φτάνει να ειναι BMW.
17 σχόλια:
akoma mia apodeiksi tou poso mazoxistes eimaste san laos
δηλαδη εγω που εχω mazda familia της ιαπωνιας δεν εχω chance να εβρω γυναικα ?
φτουυυυυ
παλε με τον πουλλο στο σιερι
θέλω να φαντασιώνομαι ότι υπαγόρευα σου τζιαι έγραφες...
ειδικά τζείνη η έμπνευση με τα "συγκοινωνιακά πλέγματα" τζιαι τα "κοινωνικά μας συμπλέγματα"... clap clap clap
Παραστατικότατο και αληθές. Και η αντίθεση μεγαλώνει περισσότερο αν θυμηθώ τον καθηγητή πανεπιστημίου με το μπακ-πακ που περίμενε ψες το λεωφορείο μαζί μου. Πιστεύω σε κάποια φάση θα αναγκαστούμε να χρησιμοποιήσουμε ΜΜΣ (αν υπάρχουν δηλαδή!). Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία!
Εγώ καρτερώ να κυκλοφορήσουν μαγικά χαλιά για να πουλήσω το αυτοκίνητο μου.
Όσο για τα λεωφορεία, λαλείς τωρά που πηέννουν με το λεωφορείο σχολείο οι μαθητές να αλλάξει η άποψη της νεολαίας για τα ΜΜΣ; τζαι σε λλία χρόνια να εξευρωπαϊστούμε;
κάποιος να με ξυπνήσει.
Ε παιθκιά όντως ήνταμπου τούτο το κακό; Η μόνη ώρα που εν έσιει κίνηση εν η ώρα 3 το πρωί. Μα όπου τζαι να πάεις τζαι οποιαδήποτε άλλη ώρα της μέρας και οποιαδήποτε μέρα πλέον γίνεται χαμός! Συγκεκριμένα την προηγούμενη Πέμπτη ώρα τέσσερις από τα φώτα του "καλησπέρα" μέχρι την τάφρο έκαμα ΜΙΑΝ ΩΡΑΝ ΚΑΙ ΕΙΚΟΣΙ ΛΕΠΤΑ να πάω! Δηλαδή επήαινα Λεμεσό ή Πάφο να κάμω τη δουλειά που ήθελα! Και επήα που 200 παράδρομους να κόψω τους κύριους δρόμους. Αν επήαινα περπατητή θα έκαμαν ΛΙΟΤΕΡΗ ΩΡΑ!
Θα το σκεφτώ πάντως να βάλω τα αθλητικά μου τζαι να ισιώνω πιον περπατητή.
οι μισοί δρόμοι της Λευκωσίας (διαγόρου, ιφιγενειας, νίκης, αγ. δομετιος, round about bata, κ.α.) είναι κλειστοί λόγω έργων, γι'αυτό συνωστίζονται όλα τα αυτοκίνητα στους υπόλοιπους δρόμους και γίνεται το έλα να δεις
3i lorida my ass!! ma diladi posi ipotimisi tis noimosinias mas? tsinin tin triti ti lwrida exei kati xronia pou tin xrisimopiioume kai malista en mas egrapse pote astinomikos. ws kai oi astinomia epiane to pakketo gia na stripsei aristera gia athalassas. ti na kameis i wra 8:30 pou ta autokinita einai simiwto pou to gsp ws ta fwta tis laikis? enna men to piaseis to paketto?? fisika! kai epidi to asfaltwsan lio kai evalan tou toksouthkia onomasan to 3i lwrida kai ekaman kai dimosiografiki diaskepsi!!! les kai edapanisan kanena ekatomirio kai ekaman voithito dromo express gia kentro polis! ELEOS....
"π.χ: Δημιουργία δρόμου - δακτύλιου για διοχέτευση της κίνησης περιμετρικά της πόλης και αποσυμφόριση του κέντρου,". Μπορεί κανένας κυβερνητικός φωστήρας να μου το εξηγήσει τούτο που τη στιγμή που η πόλη είναι μοιρασμένη κ δεν υπάρχει πρόσβαση στην άλλη πλευρά;
emena kamnei mou esto tzai misos daxtylios! alla pounton?
Το πιο εύκολο από πλευράς υποδομής, που έχει γίνει σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες, είναι το εξής:
Στέλλει το Υπουργείο Συγκοινωνιών ερωτηματολόγια στα σπίτια, με τα οποία ζητά να πούμε τις ώρες και την διαδρομή που ακολουθούμε καθημερινά για τη δουλειά/σχολείο/φροντιστήριο.
Γεμίζει μια Βάση Δεδομένων με αυτά τα στοιχεία και κάνει τα "ταιριάσματα", ποιος μπορεί να εξυπηρετήσει ποιον δηλαδή, στη βάση ενός αλγορίθμου ισοκατανομής.
Ανεβάζει στο διαδίκτυο την σελίδα δια της οποίας όσοι ενδιαφέρονται μπορούν πλέον να επικοινωνήσουν με κάποιο υπεύθυνο που ορίζει σε κάθε συνοικία, ώστε να ξεκινήσει το πρόγραμμα αμοιβαίας μεταφοράς συμπολιτών.
Είναι τόσο δύσκολο να το σκεφτούν και να το υλοποιήσουν, ή πρέπει αν φτάσουμε στα όρια πρώτα;
pistefkw h kalyterh lysh einai na na piasoun ta lefta ths ΕΦ na gorasoun 2 metropontikes tous opoious 8a tous exoun ekei na skafkoun astamatita mera nyxta gia thn ypoloiph 20etia kai na sundesoun arxika thn lefkosia kai meta me ta kerdh pou 8a vgazoun apo ta eishthria kai me kratikh-eyropaikh xorigia olh thn kypro ....otan 8a leitougise h prwth circle line lorida sth lefkosia amesws na apagoreftei h kykloforia twn aftokinitwn sthn proteyousa kai na metatrapoun oloi oi dromoi se podilatodromous pezodromous kai parka... Meta to kratos na fkalei nomo pou oi klanies 8a e3argyrwnwnte se lires kai oloi 8a ginoume ekatomyriouxoi..
De varieste re kopelia mia zwh ta idia skata 8a imaste..,Osti na lipsei to petrolaon..
epomenos sta8mos agios dometios, next station agios dometios, bir kibir tamour domestikoulou
Meta epomenos sta8mos platia elef8erias meta epomenos sta8mos fwta kalispera meta gsp meta nosokomio lefkwsias meta latsia meta pera xwrko ktλ
Po3o pou tous st8mous 8a eshi dimosia podilata poutzina ta mayra ta megala ta palia... Pou vastousan oi geroi.. Alla me taxytites...
TOYOTA HILUX 25 TURBO και ας μην γαμησω ποτε..........
[b]aligatora[/b] an resseis pou ta latsia pe mou na kamno stasi na se perno douleia.
Πέραν του κόμπλεξ των Κυπραίων που λαλείς μεν ξεχνάς ότι έχουμε πέραν των 100 000 μεταναστών κοινοτικών και μη , έχουμε μια φάουσα αιτητές ασύλου και τους τουρκοκύπριους να αλωνίζουν χωρίς φόρους που το πρωί ως την νύκτα
τούτοι λαλείτε να μεν οδηγούν;
Παρετάτε τα γυμναστήρια τζιαι πιάστε τα ποδήλατα! Εγώ πάντως έτσι κάμνω τζιαι ησύχασεν η κκελέ μου.
Προσωπικά πολύ ευχαρίστως να εχρησιμοποιούσα τις συγκοινωνίες αλλά με τα ωράρια τζιαι τα δρομολόγια που έχουν τι να τα κάμεις; Το πρόβλημα είναι ότι πρόκειται για φαύλο κύκλο: από τη μία δεν επενδύουμε στις συγκοινωνίες γιατί τζιαι να επενδύσουμεν εν θα τις χρησιμοποιεί κανένας τζιαι γιατί τα λεφτά πρέπει να τα ξοθκιάσει αλλού το μπανανο-κράτος τζιαι από την άλλη οι πολίτες εν χρησιμοποιούν τις συγκοινωνίες γιατί έννεν καλές τζιαι γιατί εν τον εξυπηρετούν (στο να πουλήσει μούρη).
Δημοσίευση σχολίου